[Masnou Viu 150] Nova estació, vells problemes

Els masnovins i masnovines usuàries del servei de Rodalies estem d’enhorabona: ja torna a funcionar l’estació d’Ocata! Per fi, amb un any de retard i doblant, pràcticament, els més de tres milions d’euros pressupostats. Obre, això sí, sense ser accessible, motiu principal de la reforma, i sense saber quant trigaran els ascensors a funcionar. De fet, quan els ascensors no funcionin, recordem que els ascensors del carrer Brasil porten mesos sense funcionar, l’estació serà menys accessible que abans de la reforma.

Hem tirat la vista enrere i hem repassat el que vam dir, des de Fem Masnou, quan es van iniciar les obres i, sorprenentment (o no) segueix tot vigent! El 16 de febrer de 2022  vam publicar un comunicat on dèiem:

“El govern de l’Estat i el de la Generalitat fa anys que mantenen el nostre poble en una situació de precarietat pel que fa al transport públic, amb la passivitat dels grups municipals que han governat el nostre municipi o amb molt poca efectivitat en les gestions realitzades.” […] Amb aquesta reforma projectada a l’estació d’Ocata ens trobem, de nou, amb una planificació més que millorable. Per tal de pal·liar les dificultats que comporti el tancament de l’estació es plantegen alternatives insuficients: un autobús llançadora que passarà cada 15 minuts, acabant el seu horari a les 22h”

Malgrat les reiterades denúncies del nostre grup municipal, però sobretot, de veïns i veïnes, aquesta situació de mal servei del bus llançadora s’ha mantingut durant els dos anys de tancament! 

Fa dos anys també dèiem: “la dependència del tren és un fet que el nostre grup ha denunciat en repetides vegades al Ple, proposant un servei d’autobús exprés cap a la ciutat de Barcelona, com amb el que ja compten altres poblacions del voltant”

Dos anys més tard, el bus exprés segueix sense arribar. A tot això podem sumar-hi els retards constants a la xarxa, les aglomeracions que pateixen a diari les persones usuàries o uns trens poc adaptats a noves formes de mobilitat intermodals que combinen el tren amb, per exemple, la bicicleta.

En definitiva, compartim l’alegria dels veïns i veïnes del Masnou, especialment les del barri d’Ocata. Alegria que durarà el que triguem a comprovar que, sí, tenim una nova estació, però els problemes estructurals amb el transport públic que teníem fa deu, cinc o dos anys, segueixen més vigents que mai.